Jurnal Teknologi dan Pendidikan
The Jurnal Teknologi dan Pendidikan is a scholarly publication that focuses on exploring the fields of technology and education in an international perspective and scope. The journal covers a wide range, from early childhood education to secondary schools (secondary education), involving teacher preparation, and more.
How to Submit
Article Submission in OJS
To submit an article in OJS, please ensure that the article meets the following requirements.
Note 2: Please read the Author Guidelines to see each rule and format that applies to this journal.
Watch Video Tutorial
*
*
Registered You can register an account in the registration menu at the top right corner. Next, you will be asked to fill in each form provided. After completing the registration, the next step is Submission, please select the availability of each rule and regulation, then select the article and fill in the Title, Abstract, and Authors, and to complete please click Finish
to end the article submission process.
Still having trouble submitting an article via the OJS web (Watch tutorial video) or you can submit via email.
Watch Video Tutorial moreAims & Scope
The Jurnal Teknologi dan Pendidikan is a globally-focused international journal dedicated to the exploration of teachers, teaching practices, and teacher education within an international perspective and context.
The journal's primary focus extends from early childhood to high school (secondary education), encompassing teacher preparation and related areas.
ISSN
Print ISSN: 0000-0000
Online ISSN: 0000-0000
Subject Areas
Education
Technology
Impact
CiteScore: 1.2
Impact Factor: 1.9
Article Publishing Charge
$50
This journal provides authors with the option to publish their research via subscription (without an Article Publishing Charge) or through open access. For open access publication, authors are required to cover a publication fee (APC), either personally or through funding from a research body.
Publishing Timeline
3-12 days: Review time
12-20 days: Submission to acceptance
19 days: Acceptance to publication
Current Issue
Vol. 1 No. 1 (2024): JUNI 2024
Sistem zonasi merupakan salah satu kebijakan pendidikan yang menuai polemik dan dampak positif dan negatif di awal-awal kemunculannya. Hal ini dapat dilihat dari temuan penelitian-penelitian yang telah dilakukan. Penelitian ini bertujuan untuk memaparkan fakta di sekolah dan masyarakat terkait dampak yang ditimbulkan dari pelaksanaan sistem zonasi. Hasil penelitian yang ditemukan adalah polemik zonasi yang terjadi dalam masyarakat dipengaruhi oleh beberapa respon yang merasa sistem zonasi telah membatasi kebebasan masyarakat untuk mendapat akses pendidikan terbaik. selain itu, akibat polemik ini melahirkan dampak positif dan negatif dari penerapan zonasi tersebut. Kesimpulan yang didapatkan dalam penelitian ini adalah polemik zonasi yang terjadi tergolong dalam dua hal yakni masalah prosedur (teknis kebijakan) dan masalah substansial (menyangkut hak warganegara). Polemik dari masalah prosedur ini memicu keraguan sebab keberadaan sekolah yang tidak merata dan aturan-aturan kebijakan yang masih banyak dilanggar di lapangan.
Published: 2024-06-30
Articles
Analisis Kebijakan Zonasi: Dampak Polemik Kebijakan Zonasi Pendidikan Indonesia
1-20
Views: 159, PDF PDF Download: 235, ,DUKUNGAN ORANG TUA UNTUK KEMANDIRIAN BELAJAR ANAK AUTISME
21-32
Views: 305, PDF PDF Download: 163, ,EVALUASI PENYELENGGARAAN DIKLAT IMPLEMENTASI KURIKULUM MERDEKA DALAM PENERAPAN PENDIDIKAN BERDIFERENSIASI
43-54
Views: 48, PDF PDF Download: 45, ,PENGGUNAAN TEKNOLOGI MOTION TRACKING DALAM MENINGKATKAN KINERJA GERAKAN DALAM KARATE
55-59
Views: 51, PDF PDF Download: 51, ,Statistik
Statistik in OJS
*
Item | Period | Total |
---|