Pemanfaatan Adobe Animate dalam Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Konsep Listrik dan Konduktivitas Untuk Siswa Sekolah Dasar Negeri 4 Banda Aceh

Main Article Content

Authors

Details of Authors

Johan Al Fajar

STMIK Indonesia Banda Aceh

Alfina

STMIK Indonesia Banda Aceh

Lidiana

STMIK Indonesia Banda Aceh

Abstract

Article Summary

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Al Fajar, J., Alfina, & Lidiana. (2023). Pemanfaatan Adobe Animate dalam Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif Konsep Listrik dan Konduktivitas Untuk Siswa Sekolah Dasar Negeri 4 Banda Aceh. Jurnal Sistem Komputer (SISKOM), 3(2), 95-104. https://doi.org/10.35870/siskom.v3i2.799
Section
Articles
Author Biographies

Johan Al Fajar, STMIK Indonesia Banda Aceh

Program Studi Manajemen Informatika, STMIK Indonesia Banda Aceh, Kota Banda Aceh, Provinsi Aceh, Indonesia.

Alfina, STMIK Indonesia Banda Aceh

Program Studi Manajemen Informatika, STMIK Indonesia Banda Aceh, Kota Banda Aceh, Provinsi Aceh, Indonesia.

Lidiana, STMIK Indonesia Banda Aceh

Program Studi Manajemen Informatika, STMIK Indonesia Banda Aceh, Kota Banda Aceh, Provinsi Aceh, Indonesia.

References

Brennan, K., & Resnick, M. (2018). New frameworks for studying and assessing the development of computational thinking. Annual Review of Education, 1(1), 9-29.

Chen, H., Peng, C., & Chen, Y. (2018). Learning effects of physics simulations in a computer-based environment. Journal of Science Education and Technology, 27(5), 448-459.

Davies, R. S., & Hapgood, K. (2017). Opening up dialogic spaces: The challenge of interpreting and accommodating multiple voices in the classroom. Teaching and Teacher Education, 63, 54-63.

Departemen Pendidikan Nasional. (2017). Panduan Pengembangan Bahan Ajar. Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar dan Menengah.

Feng, L., Zhang, J., Cheng, Y., & Yang, D. (2020). A Study on Application of Adobe Animate CC Software in the Teaching of University Physics. Journal of Physics: Conference Series, 1568(4), 042048.

Halliday, D., Resnick, R., & Walker, J. (2018). Fundamentals of Physics. New York, NY: Wiley.

Juwono, T., & Soenarto, S. (2017). Pemanfaatan Perangkat Lunak Simulasi untuk Meningkatkan Hasil Belajar Fisika Siswa. Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia, 13(1), 70-76.

Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. (2016). Panduan Penerapan Teknologi Informasi dan Komunikasi (TIK) dalam Pembelajaran. Direktorat Jenderal Guru dan Tenaga Kependidikan.

Lin, S. S. J., & Hsieh, C. Y. (2020). Integrating Interactive Multimedia Physics Simulations into College Physics Instruction. Journal of Science Education and Technology, 29(1), 1-14.

Liu, S., Yuan, Y., Zhang, J., Zhang, Z., Wang, Q., & Xing, Z. (2019). An Overview of Simulations in Science Education. Frontiers in Psychology, 10, 194.

Mayer, R. E. (2001). Multimedia Learning. Cambridge University Press.

Novianti, E., & Mudzakir, A. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif dengan Teknologi Macromedia Flash pada Materi Hukum Newton. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Fisika Universitas Ahmad Dahlan, 2(1), 113-118.

Park, S., & Seo, H. (2020). Virtual Experiment Designing and Collaborative Problem Solving with Simulation for Physics Education. Journal of Educational Technology & Society, 23(1), 144-157.

Pribadi, A. (2019). Media Pembelajaran Inovatif. Bandung. PT Refika Aditama.

Sadiku, M. N. O. (2020). Elements of Electromagnetics. Oxford, UK: Oxford University Press.

Shanty, M., Marthadilla, I., Fitriani, N. H., & Lisdiana, N. (2020). Enhancing Learning Outcomes with Interactive Multimedia in Education. Journal of Physics: Conference Series, 1521(4), 042046.

Smith, R., & Neale, D. (2018). Physics in the School Curriculum: A Critical Review.

Sugiyono (2011). Metode penelitian kuntitatif kualitatif dan R&D. Alfabeta

Suparno, P. (2015). Pengembangan Media Pendidikan. Rineka Cipta.

Suprihatiningrum, J., & Alwi, F. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Ict (Information and Communication Technology). Jurnal Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer, 4(6), 531-539.

Suryadi. (2018). Media Pembelajaran. Jakarta. Kencana Prenada Media Group.

Tahir, M., Hassan, M. A., Ahmad, M. I., & Asif, M. (2019). Comparative Study of the Electrical Properties of Conductors, Insulators, and Semiconductors. Materials Science Forum, 960, 96-101.