Entrepreneurship Interest Training Through Innovation and Creativity for Generation Z at Sultan Agung Private High School

Main Article Content

Authors

Details of Authors

Kevin Indajang

Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Hery Pandapotan Silitonga

Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Ruth Tridianty Sianipar

Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Juan Anastasia Putri

Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Lenny Dermawan Sembiring

Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Acai Sudirman

Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Abstract

Article Summary

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Indajang, K., Silitonga, H. P., Sianipar, R. T., Putri, J. A., Sembiring, L. D., & Sudirman, A. (2024). Entrepreneurship Interest Training Through Innovation and Creativity for Generation Z at Sultan Agung Private High School. Jurnal Pengabdian Nasional (JPN) Indonesia, 5(1), 272-280. https://doi.org/10.35870/jpni.v5i1.653
Section
Articles
Author Biographies

Kevin Indajang, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Management Study Program, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung, Pematang Siantar City, North Sumatra Province, Indonesia.

Hery Pandapotan Silitonga, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Management Study Program, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung, Pematang Siantar City, North Sumatra Province, Indonesia.

Ruth Tridianty Sianipar, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Management Study Program, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung, Pematang Siantar City, North Sumatra Province, Indonesia.

Juan Anastasia Putri, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Accounting Study Program, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung, Pematang Siantar City, North Sumatra Province, Indonesia.

Lenny Dermawan Sembiring, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Management Study Program, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung, Pematang Siantar City, North Sumatra Province, Indonesia.

Acai Sudirman, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung

Management Study Program, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Sultan Agung, Pematang Siantar City, North Sumatra Province, Indonesia.

References

Butarbutar, M., et al. (2022). Peningkatan Daya Saing dan Strategi Usaha Untuk Kelompok Ibu Rumah Tangga yang Tergabung Dalam Usaha Jahit “Yuni Phea” Di Kecamatan Siantar Selatan Kota Pematang Siantar. In Prosiding Seminar Nasional Unimus, pp. 1768–1778.

Fajrillah, et al. (2020). Smart Entrepreneurship: Peluang Bisnis Kreatif & Inovatif di Era Digital. Cetakan 1. Medan: Yayasan Kita Menulis.

Halim, F., Grace, E., et al. (2021). Analysis of Innovation Strategies to Increase the Competitive Advantages of Ulos Products in Pematangsiantar City. Jurnal Manajemen dan Bisnis, 10(2), pp. 80–90.

Halim, F., Sherly, et al. (2021). Entrepreneurship And Innovation Small Business. Bandung: Media Sains Indonesia.

Halim, F., et al. (2023). Optimalisasi Digital Entrepreneurship Melalui Pelatihan Digital Marketing bagi Siswa-Siswi SMA Swasta Sultan Agung Pematangsiantar. Jurnal ABDINUS: Jurnal Pengabdian Nusantara, 7(1), pp. 90–97.

Halim, F., Sherly and Sudirman, A. (2020). Marketing dan Media Sosial, e-conversion - Proposal for a Cluster of Excellence. Bandung: Media Sains Indonesia.

Hasan, M., et al. (2021). Kewirausahaan. Bandung: Media Sains Indonesia.

Irwansyah, R., et al. (2021). Marketing Digital Usaha Mikro. Bandung: Widina Bhakti Persada.

Kurniawan, A., et al. (2022). Dasar Manajemen dan Bisnis. Bandung: Widina Bhakti Persada.

Mulyadi (2011). Kewirausahaan Bertindak Kreatif Dan Inovatif. Cetakan Pe. Palembang: Rafah Press. Available at: file:///C:/Users/xxxxoozz/Downloads/Kewirausahaan_ Bertindak Kreatif dan Inovatif ( PDFDrive.com ).pdf.

Pekkanen, P., et al. (2020). ‘Building integration skills in supply chain and operations management study programs’, International Journal of Production Economics. Elsevier B.V., 225, p. 107593. doi: 10.1016/j.ijpe.2019.107593.

Purnomo, A., et al. (2020). Dasar-Dasar Kewirausahaan: Untuk Perguruan Tingi dan Dunia Bisnis. Cetakan 1. Medan: Yayasan Kita Menulis.

Putri, D. E., et al. (2020). ‘Minat Kunjungan Ulang Pasien yang Ditinjau dari Aspek Persepsi dan Kepercayaan pada Klinik Vita Medistra Pematangsiantar’, Inovbiz: Jurnal Inovasi Bisnis, 8(1), pp. 41–46.

Putri, D. E., et al. (2021). Brand Marketing. Bandung: Widina Bhakti Persada.

Sherly, et al. (2020). Pengantar Manajemen Publik dan Bisnis: Tinjauan Teori dan Konseptual. Bandung: Widina Bhakti Persada.

Sherly, S., et al. (2020). ‘The Role Of Social Media In Increasing Market Share Of Msme Products In Pematangsiantar City’, Jurnal Manajemen dan Bisnis, 9(2), pp. 61–72.

Sherly, S., et al. (2023). ‘Socialization Of Digital Entrepreneurs For Generation Z At Sultan Agung Pematangsiantar Private High School’, Abdi Dosen: Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 7(3), pp. 928–933.

Sinaga, O. S., et al. (2020). ‘Mampukah Citra Merek, Fasilitas dan Kepercayaan Meningkatkan Kepuasan Pengunjung Taman Hewan Kota Pematangsiantar’, Inovbiz: Jurnal Inovasi Bisnis, 8(1), pp. 151–157.

Sudirman, A., et al. (2021). ‘Meninjau Hubungan Antara Penggunaan Media Sosial dan Orientasi Pasar Terhadap Kinerja Bisnis Sektor UMKM’, in Prosiding Seminar Nasional Ekonomi Dan Bisnis 2021 Universitas Muhammadiyah Jember, pp. 165–179. doi: 10.32528/psneb.v0i0.5165.

Wennecke, C. W., Jacobsen, R. B., and Ren, C. (2019). ‘Motivations for indigenous island entrepreneurship: Entrepreneurs and behavioral economics in Greenland’, Island Studies Journal, 14(2), pp. 43–60. doi: 10.24043/isj.99.

Yang, L., and Wang, D. (2014). ‘The impacts of top management team characteristics on entrepreneurial strategic orientation: The moderating effects of industrial environment and corporate ownership’, Management Decision, 52(2), pp. 378–409. doi: 10.1108/MD-03-2013-0140.

Most read articles by the same author(s)